Libelule

Libelule

onsdag 13 mars 2013

Dockornas nya kläder


Nu när vabruari är över trodde man kanske det också skulle vara slut med VAB, men så bra skulle vi inte ha det... Även mars bjuder hittills på en hel del! Och då får man passa på att pyssla. A beställer nya kläder till sina bebisar Fia-Lotta och Di (oklart var det namnet härstammar ifrån, men så heter hon i alla fall, jag har frågat många gånger). När de fått alla sina nya fina kläder handlar det mest om att klä av dem och så är alla bebisar "nakis" igen. Men man måste ju ha kläder för att kunna klä av sig, och så får jag pyssla på vägen... Converseskorna hittade jag mönster på på bloggen pysselkiisen.blogspot.se, perfekt! Mönster till dockkläderna (mysoverall, regnjacka och mössa) hittade jag inga, så jag chansade och klippte till på fri hand, och det gick. Dockor kräver inte riktigt lika mycket som ett levande barn i passform och funktion, men det behöver ni ju inte säga till dem, då skulle de nog bli ledsna...
Nu är de alla fall utrustade med tillräckligt mycket bra kläder för att kunna resa långt norrut nästa vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar